Midsommar är över för denna gång och jag måste säga att trots vår ringa planering blev det en av de bästa 🙂

Tack Jocke, Amelie, Linda, Gustaf, Ida, Olle och Sandra!

Tror årets midsommar gick till historien som den sportigaste också. Det blev både Kubb, krocket och pingis!

Killarna mot tjejerna!
Krocket-man!
Rund-pingis 😀

Redan innan firandet drog igång igår hade jag styrt upp dagens träning med Eric. Lyckades övertyga honom om att ett distanspass på Cyclocrossen är precis vad han behöver.

Blev inte allt för mycket sömn i natt av förklarliga skäl men klockan 09:00 mötte jag upp Eric i hamnen.

Vi körde en riktigt fin runda ut mot norra Värmdö i det för dagen extremt varma och fuktiga vädret. Som mest tror jag vi hade 29,6 grader.

Jag lyckades även med konststycket att ramla i princip stillastående så pass illa att jag stukade ena handleden rejält, skrapade ena smalbenet och blev allmänt omtumlad. Vi hade precis klivit över en vägbom och skulle iväg när jag av någon anledning halkar av ena pedalen och sätter krokben på mig själv och cykeln och far rakt ner i backen över styret rätt ner på händerna. Det hela går ändå så pass fort att Eric inte ens hinner reagera och inte jag heller för den delen. Efter att ha fått justera handtag, sadel, broms och kedjestyrare var vi i alla fall på väg igen.

Vi tog även ett kortare stopp vid lillsved innan vi begav oss vidare.

Loket 🚂 Eric och bromsvagnen Andreas 😉

76km fick jag ihop idag och Eric 90km! Han erkände dock att han var lite krispig när han lämnade av mig så även solen har sina fläckar 😀

För stunden är vi precis hemkommna efter att badat med Dexter och ”bävern” Iris. Iris älskar verkligen att bada och simma. Idag gled hon runt i vatnet likt en bäver och samlade in alla pinnar hon kunde hitta. Hon försökte även att valla in mig till land då jag också badade men se det gick inte!

Hoppas nu bara att min handled blir bra fort för nu börjar toppningen inför SM om tre veckor på allvar. Formen är på uppåtgående men jag ska nog lyckas få ut ännu mer ur benen innan SM så får vi se hur långt det räcker.