Usch va kallt! Eller…

Hej på er!

Nu har jag varit borta tillräckligt länge från bloggen och återfått lite motivation till att skriva. 

Jul och nyår har varit riktigt bra med mycket vila och bra träning. Gymmet på Gustavsbergsbadet var tyvärr stängt en längre stund då de skulle byta ut alla maskinerna så jag har fått träna mer på trainern än tänk i december. 

I söndags hade jag bestämt träff med Stefan från Falun som var i stan att cykla distans. Det skulle vara bäst väder på söndagen och enligt prognosen inte alls för kallt. Vaknade kl 07:00 och släppte ut hundarna. Ser att det är stjärnklart och känner att det definitivt inte är -6 -7 grader som de förutspått. Vågade inte titta på termometern utan åt min havregrynsgröt och började klä på mig ordentligt. Mitt i allt ger min jacka upp och jag får tänka om! Vill verkligen inte frysa…

Möter upp Stefan som bestämmt kl 08:00 och han hasplar ur sig att han inte brukar köra när det är mer än -10. Hur kallt är det nu då? -14! Hjälp hur ska det här gå…

Vi rullar i alla fall iväg på snöbeklädda vägar i soluppgången och har det riktigt trevligt. Vi håller ner farten lite för att inte börja frysa och det var faktiskt förvånansvärt komfortabelt och inte alls kallt. Okej lite om tårna efter en timme men ingenting som lite löpning med cykel inte kunde råda bot på. 

Väl hemma igen efter 2 timmar och 40 minuter summera jag rundan som dels vinterns kallaste men också vinterns bästa hittills. 

Kallt och skönt ❄

För er som undrar vad jag hade på mig för kläder och utrustning för att hålla värmen kan kolla på listan nedan. Börjar nerifrån och upp 🙂 

  • Ullsulor
  • Knähöga skidstrumpor
  • Skoöverdrag
  • Benvärmare 
  • Cykelbyxor med pad
  • Cykelbyxor vinter (höga)
  • Armvärmare
  • Underställströja med polokrage 
  • Kortärmad cykeltröja
  • Tjockare flossad cykeltröja 
  • Vindtät fleeceväst
  • Skinnhandskar 
  • Buff x2
  • Mössa

Måste medge att det är en hel del men jag hade garanterat frusit om jag inte hade haft allt detta på mig. Jag svettas inte nämnvärt ens på sommaren och när 90% av plaggen luktar nytvättat när man kommer hem har man lyckats 🙂 

Lämna en kommentar