76 dagar kvar till toppform!

Hallå!

Just idag är det bara 76 dagar kvar tills jag vill vara i riktigt bra form och jag tror att jag åter igen är på god väg. 

Har haft en del problem med att hitta positionen på min nya Rose DR Z men nu har jag knäckt den koden. Hade en känsla av att jag inte fick ut den kraft som jag ändå upplevde fanns i benen. Kände mig lite orkeslös. Visst formen har inte varit den bästa heller men inte så dålig. Började mäta fram och tillbaka samt kika på lite siffror jag skrivit ner från min förra cykel. Konstaterade då att jag satt ca 2cm för långt bak sett till vevlagrercentrum. Provade till att börja med att sätta på en 90mm styrstam istället för 80mm och en sadelstolpe utan seatback som jag hade hemma. Direkt kände jag att det här var ett stort steg i rätt riktning så jag beställde hem en ny sadelstolpe utan seatback och en 100mm styrstam med 17 graders vinkel. 

Rejsig look med lågt styre och mycket seatdrop som det ska vara!
Vilken skillnad det blev med allt på plats! Nu finns kraften där igen och cykeln börjar uppföra sig som jag vill. Den beter sig till och med riktigt jäkla bra! Jag kan åter igen gå på i skogen som jag vill och släppa på utför och över rötter som aldrig förr. Det här kan bara bli bättre! 🙂 

📷 Martin Söderlund Ek
Har nu anmält mig till Pearl Izumi MTB Skandisloppet nästa helg för att för första gången i år på riktigt få testa formen. Då får jag se om mina intervaller på Storgrova, skeviksbacken, triangeldrama och pendlingen till jobbet gjort vad jag vill med formen. Försöker just nu att träna på känsla vilket kan vara svårt men jag tror att jag lyckas tyda kroppens signaler bra. Om det ger rätt resultat får jag se nästa söndag. 

2 reaktioner på ”76 dagar kvar till toppform!

Kommentera

