Hektisk helg!

Hej på er!

Hoppas ni haft en lika bra helg som jag har? Min var något hektisk men så blir det ibland som ni vet. 

I lördags stod jag och Tony värd för en träningstävling i Cyclocross vid Ösbyskolan. Eftersom vi inte alls visste hur många som skulle komma och köra bestämde vi oss för att ta det säkra före det osäkra och banda ordentligt. Vi började redan 07:30 och blev klara precis innan start 10:30 när folk började dyka upp så trots vår tidiga start bara flög tiden iväg.

Nu kör vi!

Väl på startlinjen var vi 9st som skulle göra upp om segrarna. Jag tog starten och fick med mig alla andra på hjul. Efter halva första varvet hade jag några meters lucka men gasade ändå inte för fullt. Vi skulle köra 8varv så varför stressa. Efter något varv var det jag, Tony och Stefan Eriksson i topp. Lagom till att Tony höjde tempot började min sadelstolpe att glida. Totalt på de resterande 5 varven sänkte den sig 5cm! Inte alls bra men jag bet mig fast i Tony. Till sist blev det en spurtuppgörelse mellan mig och Tony som jag faktiskt tog hem. Årets första och enda seger för mig i år ✌ 

Trött men nöjd 😊
Efteråt hjälptes vi alla åt att plocka ner banan och vi blev klara på 45min så vi han även surra lite 🙂 

Surra bör man annars dör man!
När jag kom hem blev det sedan en tur med hundarna och Amelie till konditoriet i hamnen för att avnjuta en härlig lunch i solen. 

Igår hade vi städdag med Brf-föreningen. Inte det roligaste men det ska göras det med. Eftersom jag inte pallar att bara hålla mig undan och göra så lite som möjligt tog jag tag i uppgiften att tvätta ena carporten som vi har. Tog en stund men fint blev det. När vi ändå var igång passade vi på att rensa på vår uteplats och la lite ny jord och täckbark på rabatten. Blev riktigt bra.

Städdag

Eftersom Stefan Eriksson från Falun var nere i Gustavsberg över helgen passade vi på att styra upp en Mtb runda på sena eftermiddagen. Vi körde en sväng på Storgrova som jag faktiskt har förlängt lite nu och konstaterade att den kommer bli riktigt krävande trots få höjdskillnader. Ska bli riktigt kul att färdigställa den! Efter Storgrova blev den enligt Stefan en propaganda tur med mycket torra och fina stigar på booleden. Sjukt kul hade vi och jag tror att vi båda två njöt av vartenda tramptag under hela rundan. 

Booleden levererar!
Nu stundar en lite lugnare vecka hoppas jag men innan den är över lovar jag att återkomma med en ny teknikövning. 

Hörs!

Lämna en kommentar